Szukaj w blogu

poniedziałek, 21 listopada 2011

W dniu 26  listopada wchodzi w życie ustawa o zmianie ustawy o służbie cywilnej oraz niektórych innych ustaw.

Zgodnie z ww. ustawą w ogłoszeniu o naborze na stanowisko pracy w urzędzie będzie musiała być zamieszczona:
- informacja o warunkach pracy na danym stanowisku pracy;
- informacja, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

W toku naboru na stanowisko w urzędzie zostanie wyłonionych nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne (wymagania niezbędne to wymagania konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku pracy) oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe (wymagania pożądane to pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku pracy).

Jeżeli w urzędzie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, będzie niższy niż 6%, pierwszeństwo w zatrudnieniu będzie przysługiwało osobie niepełnosprawnej, jeżeli znajdzie się w gronie 5 najlepszych kandydatów.

Kandydat, który będzie miał zamiar skorzystać z tego uprawnienia będzie musiał wraz z dokumentami aplikacyjnymi złożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Wyjątki:
W przypadku naboru na wyższe stanowiska w służbie cywilnej, osoba niepełnosprawna będzie miała pierwszeństwo, jeśli znajdzie się wśród dwóch najlepszych kandydatów.
Powyższy sposób naboru w ogóle nie będzie miał zastosowania do naboru na kierownicze stanowiska w samorządach.

Tekst ustawy: http://orka.sejm.gov.pl/opinie6.nsf/nazwa/2772_u/$file/2772_u.pdf

Więcej informacji